Mail van een verre achterneef

In de afgelopen maanden is dit me enkele keren 'overkomen'. Ik open mijn mailprogramma en zie ineens een mail met in het onderwerp "Stavers".

 

In april dit jaar kwam ik in mijn zoektocht naar mijn Stavers-voorouders op een forum van Ancestry.com terecht. Het bericht ging over mijn voorouders en enkele mensen die hier op hadden gereageerd waren ook afstammelingen van deze Stavers-voorouders. In de hoop met deze verre achterneef en nicht in contact te komen liet ik een reactie achter met daarin ook mijn e-mail adres. 

 

Half juli was daar de eerste mail met als onderwerp "Stavers". Ik opende de mail en las het volgende:

Ik ben ......[naam]...... uit Breda en voor een kennis sprokkel ik informatie over Stavers te Indië.  Ze is een nazaat van William Stavers jr , broer van Thomas Reed, je voorvader.

Ik zag je emailadres op http://boards.ancestry.co.uk/

we kunnen wel wat informatie uitwisselen.

....

Zo raar, mijn hart begon sneller te kloppen. Ben je al jaren op zoek naar je voorouders, krijg je ineens mail van iemand met de zelfde rare hobby die ook nog eens onderzoek doet naar de zelfde voorouders.
We konden inderdaad informatie uitwisselen waaronder enkele foto's van schilderijen. Verder had hij voor mij ook de contact gegevens van mijn verre familielid waar de betreffende schilderijen ook nog aan de muur hangen. Een vriendelijk, oudere vrouw die het erg leuk vond om mijn mail te ontvangen. Ze nodigde mij zelfs uit om de schilderijen zelf te komen bekijken. Voor als nog is dit bezoek er nog niet geweest, maar ik ben zeker van plan haar binnenkort een keer te bezoeken.

 

Half september gebeurde het nog eens.

Op internet kwam ik je post naar .....[naam]..... tegen. Over de familie Stavers heb ik vrij veel gevonden en gepubliceerd. Op geni.com zag ik een paar foto's die bij  mij onbekend zijn.
Het lijkt me leuk om gegevens uit te wisselen

Dit keer niet een kennis van verre familie, maar die verre achterneef zelf.

 

Ik ben benieuwd wanneer ik weer een mail van een verre achterneef of nicht in mijn inbox vind. En wie weet ga ik ze ook ooit nog ontmoeten.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0